Kā diagnosticēt automašīnas problēmas, ja neesat lietpratējs


Ja kaut kas noiet greizi ar tavu auto, un automašīnas remonts nav tava stiprā puse, ir pienācis laiks doties uz servisu un uzzināt, kas ir noticis. Taču daudzi cilvēki ir saskārušies ar negodprātīgiem servisa darbiniekiem, kas tavai automašīnai piedēvē vairāk kaites nekā ir patiesībā. Tāpēc ir svarīgi saprast un zināt izplatītākos bojājumus automašīnai un tev nav jābūt speciālistam. Pietiks ar tavām maņām – redze, dzirde, oža un tauste.

Apskati automašīnu

Neliela automašīnas apskate var palīdzēt nodrošināt to, ka svarīgas automašīnas daļas darbojas tā, kā tām vajadzētu darboties. Lūk, ko meklēt:

Brīdinājuma gaismas:

Informācijas paneļa brīdinājuma gaismas ir pirmais atskaites punkts, kur sākt apskati. Taču arī visizplatītākā gaisma “Check Engine” var būt visnotaļ mulsinoša, jo tā var uzrādīt virkni nopietnu un ne tik nopietnu problēmu. Citi, piemēram, motora temperatūras indikators, riepu spiediena indikators vai eļļas indikators, ir atšifrējami vienkāršāk. Neatkarīgi no tā, kas iedegas, nekad to neignorējiet! Kavēšanās ar diagnozi un remontu var radīt vēl lielākas problēmas pēcāk.

Riepu pārbaude:

Rūpīgi apskatiet riepas, lai pārliecinātos, ka tās ir labā stāvoklī un nav vizuālu bojājumu. Ir svarīgi, lai riepām būtu pietiekošs protektora dziļums un tā pārbaudi iespējams veikt vien dažu sekunžu laikā.

Peļķes zem auto:

Ja pamani peļķi zem savas automašīnas, tas katram, sevi cienošam autovadītājam rada bažas. Neatkarīgi no tā, kas dotajā brīdī ir iztecējis, tas var radīt nopietnus bojājumus ekspluatējot auto, tāpēc šis defekts ir jānovērš pēc iespējas ātrāk. Ikreiz, kad izbraucat no autostāvvietas, paskaties, vai nav pilienu vai peļķu, ko atstāj tavs auto.

Skaņas

Klaudzēšana vai čīkstēšana – nolietoti balstiekārtas komponenti bieži rada klaudzošu vai čīkstošu skaņu. Ja balstiekārtas statnis vai amortizators ir nolietojies, tas var sisties un radīt vērā ņemamu troksni tavā automašīnā, it īpaši, braucot pāri kādiem šķēršļiem. Savienojumiem un buksēm ir jābūt labi ieeļļotām, lai to mūžs būtu ilgāks un tava braukšana komfortablāka.

Tikšķēšana un čīkstēšana:

Dzirdot ilgstošu čīkstēšanu, tas var norādīt uz vairākām problēmām zem tava auto pārsega. Slīdošu zobsiksnu var dzirdēt jau tad, kad tā sāk slīdēt pāri skriemeļiem, kas savieno to ar sadales un kloķvārpstu. Tam jāpievērš īpaša uzmanība, jo nepamanot to vari iedzīvoties auto motora kapitālajā remontā, īpaši tas attiecās uz dīzeļdzinējiem. Čīkstēšanu, it īpaši pagriežot auto stūri, bieži izraisa izstiepta stūres pastiprinātāja siksna vai bojāts stūres pastiprinātāja sūknis.

Savukārt spalga metāliska skaņa nospiežot bremžu pedāli var liecināt par to, ka pienācis laiks mainīt bremžu klučus. Bremžu klučiem ir nodiluma indikators, kas nonāk saskarē ar disku, kad bremžu kluču materiāls nodilst. Tas ļauj sekot līdzi tava auto bremzēm un laicīgi pamanīt to brīdi, kad nepieciešama šo kluču nomaiņa.

automašīnas Attēls: pexels.com

Sajūti dīvainības

Tu pats un tavas sajūtas ir lielisks rīks, lai noteiktu nepilnības auto darbībā. Varbūt tā ir neparasta vibrācija, auto brauc nevienmērīgi, nespēj noturēt taisnu trajektoriju, respektīvi, sajūtat ievērojamas izmaiņas auto darbībā. Turiet stūri rokās, neturiet to stipri, lai sajustu vai stūre tavās rokās vibrē vai nevibrē, nostatiet automašīnu taisni un atlaidiet rokas no stūres – vai tā pārvietojās taisni? Pievērsiet uzmanību vai nav kādas izmaiņas, salīdzinot ar auto ekspluatāciju iepriekš. Ja jūtat, ka kaut kas nav labi un auto gaita atšķirās, dodieties uz servisu un veiciet diagnostiku.

Vibrācija vai kratīšana:

Tagad plašāk apskatīsim vibrācijas iemeslus. Pirmkārt, nepieciešams pārbaudīt auto ritošo daļu. Sākam ar riepām. Pārbaudam vai nav bojājumi, pumpas, izciļņi. Pārbaudam disku stāvokli vai nav uzsisti un deformēti diski. Noteikti jāpārbauda savirze, kas var būt nopietns iemesls ne tikai vibrācijai, bet arī nepareizam riepu nodilumam un palielinātam degvielas patēriņam.

Ļoti būtiski ir pārbaudīt motora spilvenus, kas bieži vien mēdz nolietoties vai vienkārši atskrūvēties no auto rāmja un radīt patiešām nepatīkamu vibrāciju, īpaši paātrinoties un samazinot ātrumu, atlaižot gāzes pedāli.

Tāpat problēma var būt balstiekārtā – atsaites, stabilizatori un bukses, regulāri jāpārbauda un jāveic bojāto detaļu nomaiņa. Ja bremzējot auto sāk vibrēt noteikti pārbaudiet bremžu diskus, iespējams tiem būs pienācis gals.

Arī motora nevienmērīga darbība var radīt vibrācijas automašīnā. Te, protams, jāsāk ar tehnisko šķidrumu pārbaudi tajā. Motora nevienmērīgu darbību būs viegli pamanīt atverot motora pārsegu, ja tā darbība būs nevienmērīga tādā līmenī, ka to sajutīsi automašīnā, to noteikti varēs arī redzēt.

Stūre ir vaļīga vai grūti pagriežama:

Automašīnai jābrauc tajā virzienā, kurā stūre tiek pagriezta – tieši tik vienkārši tas ir. Ja stūre ir vaļīga vai gluži otrādi, to ir grūti pagriezt, tas ne tikai samazinās braukšanas komfortu, bet arī tavu drošibu uz ceļa. Noteikti jāpārbauda stūres stieņu stāvoklis, vai tie ir vietā, vai nav bojāti. Tāpat pievērsiet uzmanību stūres pastiprinātāja mezgliem, kas ir visbiežākā problēma tad, kad stūri ir grūti pagriezt.

Pie mums atradīsi tikai pārbaudītas automašīnas no Eiropas. Ja rodas jautājumi apmeklē kontaktu sadaļu un sazinies ar mūsu speciālistiem.

Sekojiet mūsu rakstiem, lai saņemtu noderīgu informāciju par savu vai nu jau esošo vai topošo automašīnu un tiekamies Granīta ielā 2, Rīgā, lai rastu Tev vislabāko risinājumu.