Kā diagnosticēt automašīnas problēmas, ja daudz nezināt par automašīnām


Ja kaut kas noiet greizi ar jūsu auto, un automašīnas remonts nav jūsu stiprā puse,  ir pienācis laiks doties uz servisu un uzzināt, kas ir noticis. Tomēr saprotams, ka daudzi cilvēki ir noraizējušies par apkrāpšanu – mehāniķi diezgan labi spēj noteikt, kad klients neko nezina par automašīnām, cenšoties automašīnai piedēvēt vairāk problēmu nekā patiesībā. Lai no tā izvairītos, ieteicams samazināt iespējas, ka kaut kas salūzis jūsu automašīnas iekšienē. Jūsu redzes, dzirdes, taustes un ožas izjūta ir vienīgie nepieciešamie rīki.

Paskaties apkārt

Neliela automašīnas apskate var palīdzēt nodrošināt, ka svarīgas automašīnas daļas darbojas tā, kā vajadzētu. Lūk, ko meklēt:

Brīdinājuma gaismas:

Informācijas paneļa brīdinājuma gaismas ir visredzamākais sākuma punkts. Tomēr visizplatītākā gaisma “Check Engine” var būt visnotaļ mulsinoša, jo tā var aptvert dažādas smaguma pakāpes problēmas. Citi, piemēram, motora temperatūras indikators, riepu spiediena indikators vai eļļas indikators, ir atšifrējami vienkāršāk. Neatkarīgi no tā, kas iedegas, nekad to neignorējiet! Kavēšanās ar diagnozi un remontu var radīt vēl lielākas problēmas pēcāk.

Riepu pārbaude:

Rūpīgi apskatiet riepas, lai pārliecinātos, ka tās ir labā formā. Ir svarīgi uzturēt pietiekamu protektora dziļumu, un tā pārbaude notiek dažu sekunžu laikā.

Šķidruma peļķes:

Ja kādreiz pamanāt šķidruma sakrāšanos zem automašīnas, tas rada bažas. Neatkarīgi no šķidruma veida tas ir ļoti svarīgi jūsu automašīnas uzticamībai un veiktspējai. Neatkarīgi no tā, vai tas ir bremžu šķidrums, stūres šķidrums, dzesēšanas šķidrums vai eļļa, noplūdes jānovērš pēc iespējas ātrāk. Ikreiz, kad izbraucat no autostāvvietas, uzmanieties, vai nav pilienu vai peļķu.

Ieklausies

Turiet ausis vaļā:

Klunkšķēšana vai čīkstēšana: nolietoti balstiekārtas komponenti bieži rada klaudzošu vai čīkstošu skaņu. Ja balstiekārtas statnis vai amortizators ir nolietojies, tas var sisties, kad tam tiek pielikts spēks, it īpaši, braucot pāri izciļņiem. Savienojumiem un buksēm ir nepieciešama smērviela, lai tās būtu ieeļļotas un vienmērīgi pārvietotos. Ja tauki izžūst, tā var čīkstēt kā vecas kāpnes.

Tikščēšana vai čīkstēšana:

Dzirdot ilgstošu čīkstēšanu, tas var norādīt uz problēmu zem pārsega. Atslīdoša zobsiksna var tikt sadzirdēta, kad tā slīd pāri skriemeļiem, kas savieno to ar sadales un kloķvārpstu. Čīkstēšanu, it īpaši pagriežot stūri, bieži izraisa izstiepta stūres pastiprinātāja josta vai bojāts stūres pastiprinātāja sūknis.

Savukārt augsts skaņas signāls, nospiežot bremzes, iespējams, nozīmē, ka spilventiņi ir nolietojušies. Bremžu klučiem ir nodiluma indikators, kas nonāk saskarē ar rotoru, kad spilventiņu materiāls nolietojas, ļaujot jums zināt, ka ir pienācis laiks jaunam komplektam.

automašīnas

Attēls: pexels.com

Sajūti dīvainības

Jūsu pašu ķermenis ir arī lielisks līdzeklis, lai izjustu automašīnas problēmas. Varbūt jūtat neparastu vibrāciju, bedrainu braucienu vai nenormālu pretestību. Vienkārši turiet rokas uz stūres un pēdas uz pedāļiem, lai atklātu problēmu.

Vibrācija vai kratīšana:

Daudzas situācijas var izraisīt satricinājumus un vibrācijas, tāpēc pirms secinājuma izdarīšanas pārliecinieties, ka tos visus pārbaudāt. Vispirms pārbaudiet riteņus un riepas. Var gadīties, ka tie ir nepareizi izlīdzināti vai nav līdzsvaroti, samazinot jūsu vadāmību un degvielas ekonomiju, vienlaikus palielinot riepu nodilumu. Nēsātie stiprinājumi nepiesprādzēs motoru vai transmisiju cieši pie rāmja, izraisot vibrāciju.

Neveiksmīga balstiekārta var arī vibrēt. Izliektie bremžu rotori vibrēs ikreiz, kad pieskaraties pedālim. Problēmas ar motora darbību var izraisīt arī nopietnu kratīšanu. Ja tas viss ir pārbaudīts, pārbaudiet skrūves, kas piestiprina jūsu sēdekli pie grīdas.

Stūres sajūta ir vaļīga vai grūti pagriežama:

Automašīnai jāiet virzienā, kurā stūre tiek pagriezta – tas ir tik vienkārši. Ja stūre jūtas atvienota vai tai ir palielināta pretestība, tas tikai apgrūtina jūsu automašīnas drošu vadību. Stūres stieņi un stieņu gali darbojas, lai savienotu priekšējos riteņus un vadītu tos kopā. Ja stūre jūtas vaļīga, tas, iespējams, ir saistīts ar problēmu ar šīm sastāvdaļām. Un otrādi, ja stūre jūtas grūti pagriežama, tas, iespējams, ir jautājums par stūres pastiprinātāja sistēmu – vai nu stūres pastiprinātāja šķidrumu, sūkni vai siksnu.

Sekojiet mums un mūsu rakstiem, lai saņemtu noderīgu informāciju par savu vai nu jau esošo vai topošo automašīnu un tiekamies Granīta ielā 2, Rīgā, lai rastu Jums vislabāko risinājumu.