Tirgot pašam vai dot tirgot Sašam: lietota auto pārdošanas plusi un mīnusi.


Jauns gads ierasti sākas ar virkni jaunu ieceru, no kurām visbiezak tieši auto nomaiņa tiek arī piepildīta. Bet, jo labāk un izdevīgāk pārdosiet savu veco auto, jo labāks auto jūs priecēs Jaunajā gadā, turklāt Jums iespējams atliks nauda sporta zāles apmeklējumam. Mēs Jums novēlam abus!

Pārdodot lietotu automašīnu, daudzi cilvēki saskaras ar jautājumu par to, vai to izdarīt pašiem vai uzticēt šo procesu profesionāļiem – autodīleriem. Šajā rakstā aplūkosim dažādus faktorus, kas var ietekmēt izvēli starp paša tirgošanu un autodīlera pakalpojumiem.

Plusi un mīnusi tirgojot pašam:

+ Augstāks peļņas potenciāls: Pašam realizējot auto ir iespēja noteikt automašīnas cenu pēc savām vēlmēm, kas var nodrošināt augstāku peļņu, ja jums izdodas atrast piemērotu pircēju.

+ Personīgā kontrole: Pārdodot auto pašam, jūs pilnībā kontrolējat pārdošanas procesu, ieskaitot reklāmas saturu, piedāvājuma izskatu un pārdošanas nosacījumus. Turklāt, ja skaidri apzināties savas auto stiprās puses un esat dzimis pārdevējs ar apskaužamām verbālām argumentācijas spējām un spilgtu epitetu bagāžu, šī noteikti būs jūsu zvaigzņu stunda.

+ Mazāki pārdošanas izdevumi: Autodīleri bieži iekļauj savas komisijas maksas un citus izdevumus pircēja maksājumā. Tirgojot pašrocīgi šādi papildus izdevumi nebūs vai tie būs mazāki.

Zaudēts laiks: Auto pārdošana prasa laiku un pūles, sākot no reklāmas izveides līdz pircēja meklēšanai un pārdošanas sarunām. Ja tirgosiet pats, jums arī pašam viss būs jāveic, sākot no auto sagatavošanas pārdošanai, beidzot ar atkaušanos no uzmācīgajiem pārpircējiem vai lētākas cenas diedelētājiem, un tiekoties neskaitāmas reizes ar potenciālajiem pircējiem, glaudot tiem pa spalvai un izdabājot neskaitāmiem to untumiem.

Visa veida riski: Var būt grūti atrast uzticamu pircēju, un šajā procesā var rasties neskaidrības un sarežģījumi. Iespēja uzrauties uz krāpniekiem, vai saskarties ar pircēju, kurš jau sit jums saujā, bet pēdējā brīdī pārdomā – līdz ar to atkal viss jāsāk no jauna.

Autodīlera pakalpojumu plusi un mīnusi:

+ Profesionāla pārdošanas pieredze: Autodīleri praktiski vienmēr ir pieredzējuši profesionāļi ar zināšanām par automašīnu tirgu un pārdošanas stratēģijām.

+ Ātrāka pārdošana: Autodīleriem ir attīstīts pārdošanas process un jau zināma lojālo klientu bāze, aktīvs mārketings un pārbaudīti reklamēšanās kanāli, tāpēc bieži vien potenciālie pircēji daudz ātrāk uzzinās par jūsu auto un būs gatavi iegādāties automašīnas uzreiz, tādēļ pārdošanas process var notikt ātrāk.

+ Darījumu drošība nodrošināšana: Autodīlera iesaiste nodrošina darījumu formālos aspektus abām pusēm – gan pircējam, gan pārdevējam, kas var uzlabot pārdošanas procesa drošību un pārredzamību.

+ Darījumu elastība un augstāks darījuma potenciāls: Dīleris darījuma norisē ir ieinteresēts vismaz tik pat, cik jūs, tāpēc centīsies rast labākos nosacījumus abām pusēm, lai dīls izdotos, piemēram, pircējam palīdzēs nokārtot finansējumu, sadarbojoties ar partneriem kreditēšanas jomā, vai nereti piedāvājot tūlītēju auto izpirkšanu no pārdevēja.

Komisija maksa: Autodīlera pakalpojumi paredz ieklaut komisijas maksu par auto realizēšanu, kas var samazināt gala peļņu no automašīnas pārdošanas.

Ierobežota kontrole: Izmantojot autodīlera pakalpojumus, jūs varat zaudēt daļu kontroles pār pārdošanas procesu, tostarp, vai plača pārstāvim tajā dienā, kad atnāks potenciālais pircējs, būs labs noskaņojums. Tāpēc, izvēloties sadarbību ar autodīleri, jāizvēlas partneris ar vārdu un kvalitatīvu klientu servisu, kuriem rūp to reputācija ilgtermiņā.

Galīgais lēmums par to, vai izdevīgāk pašam tirgot automašīnu vai izmantot autodīlera pakalpojumus, būs atkarīgs no individuālajām vajadzībām un prioritātēm. Ja jūs vērtējat augstu peļņas potenciālu un personīgo kontroli, paša tirgošana var būt piemērota. Tomēr, ja svarīgi ir ātrums, efektivitāte un profesionāla pārdošanas pieredze, autodīlera pakalpojumi var būt labākais variants. Pirms pieņemt galīgo lēmumu, ir svarīgi izvērtēt visas priekšrocības un trūkumus, lai izdarītu informētu izvēli.